torsdag 4 mars 2010

RAPPORT FRÅN HERRGÅRDSBODEN

Ännu en solig dag på Färna. (Egentligen sitter jag faktiskt hemma och jobbar lite idag, men jag är övertygad om att solen lyser även över herrgården!)

Igår fick jag extraknäcka lite i Herrgårdsboden och öppna för våra bebisgäster med föräldrar. Det var ett tag sedan jag tittade in sist så det var riktigt roligt att botanisera bland alla nyheter. Jag fick lite vårkänslor och självklart började det klia lite i köptarmen. De hade fått in riktigt söta broderade blusar från Repeat med lila detaljer och spets. 
Det är Wenche Engström (vår VD & ägare) som tillsammans med Eva Hedlund driver Herrgårdsboden och har gjort detta i snart 13 år.
Just nu vet jag att man kan köpa 3 sköna kuddar från bland annat PB Home eller Miljögården och betala för två! De har även rea på härliga ekogarner, så passa på att göra ett besök.

HELGTIPS!
Ta en utflykt till herrgårdsboden på lördag och boka samtidigt in er på vår härliga tebuffé.
Tebuffén kostar 150:-/person och står uppdukad på lördag 14.00-17.00. Varför inte passa på att boka direkt här>>
Imorgon utlovas en rapport med bilder från tebuffén här på bloggen samt självklart lite visdom från Afrika som vanligt.
 Jag passade på att ta lite kort från boden...man får riktig vår-inspiration, eller hur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mat och Dryck